OPINII
WYSYŁKA W 24H
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Dunlop SP Sport Maxx TT to letnia opona, która należy do wysokiej klasy premium. Marka Dunlop wchodzi w skład koncernu Goodyear. Do zalet opony Dunlop SP Sport Maxx TT zalicza się: bardzo dobre czucie podłoża, precyzyjne kierowanie na wszystkich nawierzchniach, dobrą stabilność na prostych drogach oraz przy pokonywaniu zakrętów, a także krótką drogę hamowania, zwłaszcza na śliskich nawierzchniach. Gwarantuje także redukcję zjawiska aquaplaningu i wygodę podczas jazdy. Przy jej tworzeniu używa się wysokiej jakości materiałów. Oponę Dunlop SP Sport Maxx TT zaprojektowano specjalnie dla bardzo wysokich, sportowych osiągów. Jest ona połączeniem nowoczesnych materiałów i technologii.
- W celu zapewnienia kierowcy wysokiej jakości czucia drogi wykorzystano w stopce wzmocnienie z tworzywa Kevlar sztucznego włókna o bardzo dużej odporności mechanicznej na rozciąganie, które używa się między innymi w kamizelkach kuloodpornych. Materiał ten pozwolił na uzyskanie sztywnej ściany bocznej. Jest ona niezwykle odporna na zmiany temperatury podczas jazdy.
- Opona Dunlop SP Sport Maxx TT zapewnia dużą stabilność oraz precyzję kierowania. Osiągnięto to dzięki zastosowaniu płaskiego profilu bieżnika z większą powierzchnią kontaktu z podłożem. Konstruktorzy wykorzystali także zróżnicowane proporcje gumy w stosunku do rowków bieżnika. Dzięki temu stabilność jazdy na zakrętach wzrasta, a zjawisko aquaplaningu redukuje się. Sztywne barki podpierające całą konstrukcję sprawiają, że woda efektywnie odprowadzana jest przez szerokie rowki znajdujące się centralnej części. Aby zapewnić optymalny rozkład ciśnienia podczas jazdy skorzystano z technologii MRT (Multi Radius Tread), dzięki czemu opona Dunlop SP Sport Maxx charakteryzuje się bardzo dobrym prowadzeniem, szczególnie podczas jazdy po łuku. Wykonano ją ze specjalnej mieszanki gumowej opartą o nanotechnologię. Znajdują się w niej mikrocząsteczki specjalnie dobranych polimerów i żywica. Gwarantuje to lepszą przyczepność oraz skraca drogę hamowania.
- W celu lepszego przylegania opony Dunlop SP Sport Maxx TT do obręczy wykorzystano w niej szczególny system mocowania, zapewniający bezpieczeństwo i wzrost stabilizacji trakcji. Opona Dunlop SP Sport Maxx jest oponą letnią klasy Ultra High Performance (UHP). Zaprojektowano ją specjalnie dla aut wysokiej klasy o dużych pojemnościach i mocach silnika. Dobrze sprawdza się przy wysokich prędkościach. Z powodu symetrycznego wzoru opony Dunlop SP Sport Maxx montuje się ją według zaleceń producenta. Przeznaczona jest wyłącznie do użytku w warunkach letnich, gdyż przy niskich temperaturach traci swoje właściwości.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 225 / 60 / R17
OPINII
OPINII
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
OPINII